Lær hvordan du sælger flere billetter via dit nyhedsbrev

Tips og råd

Jesper Holst Jesper Holst

Jesper Holst Partner

5 minutters læsetid

Få 5 konkrete tips til hvordan du kan sælge flere billetter via dit nyhedsbrev. Tips du kan bruge med det samme.

Nyhedsbreve er en effektiv strategi til salg af flere billetter. Men, et nyhedsbrev sælger ikke billetter af sig selv. Det kræver en struktureret tilgang og effektive virkemidler for at opnå en høj åbnings- og konverteringsrate. Vi ved heldigvis, hvad der virker, og hvilke virkemidler du skal bruge for at skyde billetsalget til dit næste event i vejret.

Nyhedsbreve er lidt af en videnskab – og det er også lige før, at billetsalg er det samme, da der er mange formler, der skal gå op, før det giver det ønskede resultat. Men med den rette tilgang opnår du hurtigt en højere salgsrate på dine billetter gennem dit nyhedsbrev.

Lav en fængende emnelinje

”Tag til vores nye foredrag”.

Sådan en emnelinje har og vil aldrig sælge. For hvorfor i alverden skulle modtageren tage til jeres nye foredrag? Dine modtagere skal i stedet lokkes til at åbne nyhedsbrevet med noget meget mere konkret og catchy.

”Kom til foredrag med X og lær mere om…” eller ”Køb billet til X nu og kom forrest i køen” er i stedet meget mere fængende og skaber fra første øjeblik en nysgerrighed og en bevidsthed om, hvad det er, modtageren får ud af at åbne nyhedsbrevet.

Når dit nyhedsbrev lander i indbakken hos modtageren, er emnelinjen det første, vedkommende ser. Hvis dit nyhedsbrev om billetter til et foredrag eller måske en koncert skal skabe opmærksomhed og skille sig ud fra alle de andre e-mails, der ligger uåbnet i indbakken, skal emnelinjen være skarp og fange interessen med det samme, så det får modtageren til at klikke sig ind på dit nyhedsbrev.

Hav et skarpt layout

Der er ingen tvivl om, at billeder sælger. Det gælder i samtlige brancher og også, når det kommer til at sælge billetter til events. For du kender det sikkert selv; billeder af en lækker is på en varm sommerdag, giver dig lyst til at finde den nærmeste kiosk – og det er fordi, billederne vækker en følelse i dig.

Disse følelser skal du også vække hos modtageren af dit nyhedsbrev. Sælger du derfor f.eks. billetter til intimkoncerter, bør du inkludere billeder af lokalet, tidligere intimkoncerter med samme kunstner eller lignende, så det giver lyst til at være der og opleve det.

Men billeder kan ikke gøre det alene – og nogle gange loades billeder ikke med det samme. De skal derfor kombineres med fængende og levende tekst, der sammen skaber en følelse hos modtageren af, at ”det skal jeg da med til!”.

Teksten må endeligt ikke være for passiv, da du så taber modtageren undervejs. Hovedbudskabet skal derfor være skarpt fra første linje og være noget, der giver modtageren værdi.

Sørg for at have et skarpt layout i dine nyhedsbreve. Ellers mister læseren interessen.
Sørg for at have et skarpt layout i dine nyhedsbreve. Ellers mister læseren interessen.

Væk købelysten med rabatkoder

Alle vil gerne spare, der hvor de kan. Det gælder selvfølgelig også for modtagere af dit nyhedsbrev. Selvom det giver dig en lavere fortjeneste på det enkelte salg, kan det godt betale sig, da det kan give flere salg nu og her, men også sikre at kunder vender tilbage, fordi du har givet dem en god oplevelse.

Du behøver ikke give rabatkoder til alle dine kunder. Hos Tickethero er det f.eks. blandt andet muligt at promovere dit event ved at give rabat til de første 50 solgte billetter. Dette er også med til at skabe en eksklusivitet omkring billetterne, og at de bliver solgt hurtigere – uden at du mister avance på hver enkelt billet, der bliver solgt.

Der er mange forskellige rabatkodestrategier, der kan vælges. Uanset hvilken du vælger, taler samtlige statistikker for, at rabatkoder skaber mersalg, fordi de er med til at give køberen det sidste skub.

Giv fordele ved et køb gennem nyhedsbrevet

Er du ikke så meget til at give rabatkoder, kan du i nyhedsbrevet også gøre det, at du til de første 50 eller 100 købere gennem nyhedsbrevet giver dem mulighed for at springe køen over, komme ind en halv time før eller måske får en gratis drinkbillet. Du kan derfor også oprette forskellige billettyper i Tickethero. Ved at give lidt ekstra kan du effektivt skubbe modtageren videre til et køb.

Konverter modtageren med call-to-action

Første succes er at få modtageren til at åbne dit nyhedsbrev. Men, hvis du også gerne vil have succes med at sælge en billet til dit nye event, skal du give modtageren mulighed for at skride til handling. Det kan du gøre på mange måder – og en af de mest effektive måder at gøre det på er ved at bruge CTA-knapper.

Giver du en rabatkode på det foredrag, du f.eks. sælger billetter til, kan teksten på knappen med fordel være ”Brug rabatkoden til foredraget her” eller ”Få din rabat på billetten her”. Teksten skal helst gøre det klart, hvad brugeren får ud af at klikke sig videre på knappen, og hvor den fører hen. Det skaber i langt højere grad konverteringer.

5 tips og tricks til at sælge mere med dit nyhedsbrev

Nu har du 5 helt konkrete idéer til hvordan du kan sælge flere billetter via dit nyhedsbrev. Det er værktøjer du kan starte med at bruge nu og her. God fornøjelse.

Vil du være up-to-date med hvordan du bedst markedsfører dit event? Tilmeld dig vores nyhedsbrev i dag

Du modtager tips og tricks til hvordan du kan markedsføre dit event og sælge flere billetter.

App screenshot